کد خبر: 1236800
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰

جوان آنلاین: معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از توزیع ۲ هزار خودروی مکانیزه سبک حمل زباله به دهیاری‌های سراسر کشور طی هفته آینده خبر داد. 
مهیار نورعلی، معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور اظهار کرد: مهم‌ترین علت ضعف در جمع آوری و انتقال به مراکز دفع پسماند در روستاها، نبود خودرو بود که به همین منظور در اولین اقدام ۲هزار وانت‌نیسان با قابلیت حمل و تخلیه زباله تهیه و در اختیار دهیاری‌های کشور قرار خواهد گرفت. وی ادامه داد: سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور به منظور ارائه خدمات بهتر دهیاری‌ها به روستاییان در گذشته نیز با اهدای ماشین‌آلات، از دهیاری‌ها حمایت می‌کرد، اما متأسفانه از سال ۱۳۹۲ این امکان وجود نداشته‌است؛ ولی با لطف خداوند این اتفاق در سال جاری رقم خورد. 
نورعلی اظهار کرد: از سوی مرکز مدیریت پسماند شهری و روستایی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، تمام کشور به ۳۰۰ منطقه تقسیم‌بندی شده‌است که بر اساس وسعت، جمعیت و تعداد دهیاری‌ها این تعداد خودرو از فردا شنبه توزیع خواهد شد و پیش‌بینی شده‌است با این اقدام حدود ۹۵ درصد مشکل حمل پسماند در روستا‌ها حل شود. 
معاون امور دهیاری‌ها در ادامه همچنین بر لزوم تجهیز دهیاری‌ها به امکانات لازم برای رفاه و آسایش روستاییان تأکید کرد و افزود: در حال حاضر ۹۳۸ دستگاه خودروی آتش‌نشانی در دهیاری‌ها مستقر هستند که بهسازی و توسعه ناوگان خدماتی و ایمنی از اولویت‌های این مجموعه است. نورعلی افزود: خوشبختانه با پیگیری‌های انجام‌شده، در سال گذشته و پس از دو سال وقفه، مجوز استفاده از ظرفیت نیرو‌های وظیفه برای به‌کارگیری در پایگاه‌های آتش‌نشانی روستایی توسط ستاد کل نیرو‌های مسلح صادر شد؛ به طوری که حدود ۳۵۰ نفر از دارندگان مدرک کارشناسی به بالا پس از طی دوره‌های آموزش به عنوان آتش‌نشان در دهیاری‌ها فعالیت خواهند کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار